wtorek, 23 września 2014

1. Peruka

Witajcie!
Moją pierwszą notką postanowiłam poświęcić perukom, a konkretniej szyciu i najprostszej stylizacji peruk.
Postanowiłam pokazać wam kilka trików na przykładzie peruki robionej dla mojej przyjaciółki. 



Krok 1
Wybranie peruki
 Przy wyborze peruki zwróćcie uwagę na to, czy wasza postać ma przedziałek, jakiej długości jest grzywka i najlepiej zapytajcie  kogoś kto kupował już perukę od wybranego przez was sprzedawcy. Nie zawsze wysoka cena gwarantuje jakość.

Krok 2
Refka
Refka (z angielskiego reference picture) to zdjęcie, rysunek, screen z gry lub cokolwiek innego co pokazuje docelowy wygląd fryzury. W tym wypadku ścinałam perukę na Lokiego, z komiksu Agent of Asgard. 

Jak widzicie, Loki na ustawiony lekko na boku przedziałek oraz nie posiada grzywki. A więc do roboty!

Krok 3
Rozplanowanie peruki
Peruka którą kupiła Endzii sięgała kawałeczek za kark z tyłu i sporo za brodę z przodu. Na czubku głowy posiadała sztuczną skórę.
 Peruki nie dało się po prostu zaczesać trochę bardziej na jedną stronę, ponieważ wystawała wtedy siateczka. Co zrobić? Wystarczy przeszyć kilka pasm włosów i stworzyć przedziałek!



Krok 4
Szycie

Wyprułam pasmo włosów w miejscu w którym powinien znajdować się przedziałek.  Następnie zaczesuje partie włosia które chce by były do drugiej stronie i zapinam je spinką. Następnie przyszywam moje pasemko do linii włosia po stronie spinki, tam gdzie chce mieć przedziałek. 
Następnie odkładam przyszyte pasmo na resztę włosów po przeciwnej stronie niż spinka i doszywam to samo pasmo do siateczki peruki. 
Dla bezpieczeństwa, można spryskać całość sprejem do włosów i zaraz po tym przesuszyć chwilkę suszarką, wtedy peruka zesztywnieje w polakierowanych miejscach. 
Polecałabym również pomalowanie sztucznej skóry pod kolor peruki, wygląda to po prostu estetyczniej :)

Krok 5
Ścinanie peruki.
Postanowiłam nie umieszczać w tej notce tutorialu na ścinanie peruki, ale jeżeli chcecie mogę również o tym napisać! Pamiętajcie by zawsze ścinać perukę dobrze ułożoną na głowie, dobrze przypiętą do głowy i zawsze na osobie na którą docelowo ścinana jest peruka, lub na identycznej wymiarowo głowie styropianowej!

EFEKT KOŃCOWY




 Nie zapomnijcie posprzątać!

Jak wam podoba się cosplay Endzii?
I jak podoba się wam mój tutorial?
Piszcie o czym powinnam jeszcze robić notatki!

7 komentarzy:

  1. Dzięki bardzo :) Przyda mi się akurat !

    OdpowiedzUsuń
  2. Masz propsy za tę revkę Lokiego♥

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow. Czy chciałabyś jeszcze opisać, jak przywrócić do życia starą, "mopowatą" perukę? Akurat by mi się przydało

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jasne! Postaram się coś takiego ogarnąć w najbliższym czasie :)

      Usuń
  4. Jestem za notkami o stylizacji peruk! :D To naprawdę jest bardzo pomocne!

    OdpowiedzUsuń
  5. Peruki stały się ostatnio bardzo modne. Wszystko dlatego, że są łatwo dostępne i każda kobieta może sobie na nie pozwolić.
    https://peruka-gliwice.pl

    OdpowiedzUsuń